vrijdag 20 februari 2009

"Landschap van de geest"

Wat zegt Wim De Bie dat mooi...

Librarything is my thing!
Maar zo vlot verliep het allemaal niet. Hoe mijn boekenkast hiernaast tot stand kwam, kan ik helaas niet navertellen: via de tips van Eva (gadget toevoegen - ga naar gadget zoeken - tik Librarything en daar klikken, je ID invullen en dan... oh raadsel hoe het uiteindelijk toch lukte!.) Echt mooi is het nog niet, maar toch al zichtbaar.
Meer uit mijn boekenkast op www.librarything.nl/catalog/claudine.decocker


Met dit web 2.0-ding is één en ander mogelijk voor bibliotheken. Vooral door het tonen van boekencovers zou het er allemaal heel aantrekkelijk kunnen uitzien. Zo kunnen we diverse accounts aanmaken met boeken van de Jeugdboekenweekschrijvers en die linken aan ons programma. Meteen krijgen de kinderen dan een on-line boekenkast met hun titels te zien. Kan zeker leesbevorderend werken!

Om af te sluiten enkele mooie regels van Herman Gorter uit 'De school der poëzie'.

"'t Is vol van schatten hier, en ik behoef
maar even van mijn tafel op te staan,
't hoofd in den schemer, naar 'n hoek te gaan,
waar ik iets opdelf en blader en proef."

Geen opmerkingen: