donderdag 19 februari 2009

Allemaal web 2.0

De lijst van toepassingen op 'Web 2.0 in kaart gebracht' is heel overzichtelijk en praktisch, met bovendien veel Nederlandstalige links. Een 'speelveld' om nog regelmatig naar terug te keren.

De volledige website www.frankwatching.com is trouwens de moeite waard. Stof tot nadenken in overvloed.

Voor ik aan deze cursus begon, had ik eerlijk gezegd nog nooit over ene Andrew Keen gehoord, de antichrist van de internetcultuur, door sommigen aanbeden en anderen verguisd sinds de publicatie en vertaling van 'The Cult of the Amateur' of 'De @-cultuur: hoe internet onze beschaving ondermijnt' (2008). Ik vond gemakkelijk achtergrondinformatie over deze hele controverse op de frankwatchingsite. Het boek ligt al een tijdje te 'branden' op mijn werktafel. Nu ik stilaan begin te groeien in het hele web 2.0 gebeuren is de tijd rijp om de confrontatie aan te gaan. Jullie horen er nog over!

1 opmerking:

Eva Simon zei

Aha, en als je daarna nog tijd en zin zou hebben, is het heel interessant om Keens boek te vergelijken met "The wisdom of crowds" van James Surowiecki.
Veel leesplezier!