dinsdag 17 februari 2009

Google Documents

Ha, alweer een ei van Colombus en deze keer een makkie.
Daarom alleen al zou ik deze toepassing eerder gebruiken dan een wiki. Bij navraag onder mijn vrienden en kennissen (piep en niet meer zo heel piep) bleken zowel wiki's als googledocs nog niet tot het alledaagse webgebruik te behoren. Ergens rinkelde wel al een belletje, maar de meesten stuurden nog gewoon mails en bijlagen naar elkaar. Zelfs studenten en knappe geleerde koppen. Ik dus apetrots dat ik daarover eens iets nieuws te vertellen had! Me of all people!
Praktisch gezien ga ik een documentje maken voor ons 'vrouwenweekendje' waarin iedereen info en afspraken kan bijwerken.
Ook voor het nalezen van artikels binnen de redactieraad van Klimop (niet te missen tijdschrift van de Natuurkoepel Zuid-West-Vlaanderen!) kan dit een oplossing bieden voor de vele mails met bijlagen. Extra voordeel is dat je ook meteen ziet wat er al aangepast is. Alleen nog afwachten of de structuur van zo'n tekst met foto's in een Google Document past.
Voor de bib heb ik een kladversie spreadsheet aangemaakt over leeslijsten voor scholen. Nog even bijwerken en dan kunnen jullie die ook bekijken. Deze lijst komt er op vraag van 'Dertientje', een samenwerkingsverband tussen dertien jeugdbibliotheken in Zuid-West-Vlaanderen (ja, ZWVLaanderen leeft!). ('Dertien' is dan weer de versie van de (volwassenen)bibliothecarissen.) Het lijkt me handig als elke aangesloten bibliotheek verder aanvult met auteurs, titels, klas, school om zo een overzicht te krijgen van de vele leeslijsten die in onze regio circuleren. Kwestie van een oplossing te zoeken voor zoveel gelijktijdig leesgeweld. Nu nog iedereen over de streep trekken voor mijn google document...

1 opmerking:

Eva Simon zei

Succes bij het over de streep trekken!