dinsdag 17 februari 2009

Podcasts

Heb me meteen geabonneerd op mijn favoriet: www.stadsdichterpodcast.be
Ook www.BoekenCast.be is heel interessant, vooral 'Boekenkennen' over jeugdauteurs wou ik al onmiddellijk linken aan onze website in verband met het bezoek van Do van Ranst tijdens de Jeugdboekenweek. Helaas, blijkbaar schort er iets serieus aan deze site: er is geen leven in te krijgen. Jammer.
Linken lijkt me nochtans de enige reƫle mogelijkheid voor een bib. Zelf podcasts maken zie ik niet zitten ('iedereen fotograaf', nu ook al 'iedereen radiomaker'?). Met alle respect voor de mensen die het durven proberen. Fragmenten voorlezen uit de boeken van bezoekende schrijvers heeft wel iets, maar ook hier weer zullen auteursrechten roet in het eten gooien denk ik.
Dus een interessante link is ook al heel wat. Goed zoeken is de boodschap. Of zouden al die sympathieke schrijvers eens een aardig podcastje op hun website kunnen voorzien? Wie weet...

Geen opmerkingen: