maandag 2 maart 2009

Last.fm

Als ik de blogs van mijn medecursisten erop nalees, ben ik niet de enige die een beetje bedrogen uitkomt. Je lievelingsartiesten in een 'library' stoppen is niet zo moeilijk, je favoriete songs eruit halen is iets anders. Meer dan 30 seconden luisterpret wordt je niet gegund. Je kunt er wel nieuwe dingen mee ontdekken om te downloaden. Mijn nog nieuwe I-podje blijft dus voorlopig mijn favoriet!
mijn Last.fm link: www.last.fm/user/riedelke

Maar als we de kranten mogen geloven is dat downloaden straks echt passé: Spotify zit eraan te komen met vier miljoen songs, gratis uit te zoeken als je enkele reclamespotjes erbij neemt. Voorlopig bij ons enkel in betalende reclamevrije versie beschikbaar.

Last.fm en co in onze bib heeft weinig zin: wij hebben geen audio-afdeling.

2 opmerkingen:

Eva Simon zei

Last.fm is voor grasduinen, Spotify en Deezer meer voor 'echt' zoeken. Wat Spotify betreft, wie wil daar graag 10 euro per maand voor betalen? Is het aanbod wel groot genoeg (cfr. beperkt succes van Digileen?)?

Unknown zei

Kuurne heeft inderdaad geen audio-afdeling, maar daar kan een streaming nu net een oplossing bieden, maar dan via een goede bibliotheekwebsite. Als er iets moet veranderen in het Vlaamse biblandschap, is het dat de websites van bibliotheken losgekoppeld worden van die van de gemeente, zodat er veel meer mee kan gedaan worden, zoals implementatie van web 2.0-diensten.